De senaste åren har jag främst arbetet med stengods som jag experimenterar med på olika sätt. Bl.a. bränner jag både i tunna och raku och traditionell elugn. Jag är intresserad av processer och förvandling, när materialet lever sitt eget liv, just därför är leran ett så intressant material.
Jag har hela livet haft ett levande djurintresse och alla år av tecknande ger nu resultat i form av djurformer, i keramik och andra material. Jag undersöker framförallt form och rörelse, men är även intresserad av hur vi förhåller oss till djuren  - och de till oss. Vem tittar på vem, hur upplever de oss? Var går gränsen mellan djur o människa, människa/natur.
Leran är i sig själv en del av naturen som jag formar men också lämnar tillbaka i och med bränningen och sedan åter får tillbaka i förändrad form. De senaste åren har jag främst arbetet med stengods...
De senaste åren har jag främst arbetet med stengods som jag experimenterar med på olika sätt. Bl.a. bränner jag både i tunna och raku och traditionell elugn. Jag är intresserad av processer och förvandling, när materialet lever sitt eget liv, just därför är leran ett så intressant material.
Jag har hela livet haft ett levande djurintresse och alla år av tecknande ger nu resultat i form av djurformer, i keramik och andra material. Jag undersöker framförallt form och rörelse, men är även intresserad av hur vi förhåller oss till djuren - och de till oss. Vem tittar på vem, hur upplever de oss? Var går gränsen mellan djur o människa, människa/natur.
Leran är i sig själv en del av naturen som jag formar men också lämnar tillbaka i och med bränningen och sedan åter får tillbaka i förändrad form.

 Zooma bilden

 

De senaste åren har jag främst arbetet med stengods som jag experimenterar med på olika sätt. Bl.a. bränner jag både i tunna och raku och traditionell elugn. Jag är intresserad av processer och förvandling, när materialet lever sitt eget liv, just därför är leran ett så intressant material.
Jag har hela livet haft ett levande djurintresse och alla år av tecknande ger nu resultat i form av djurformer, i keramik och andra material. Jag undersöker framförallt form och rörelse, men är även intresserad av hur vi förhåller oss till djuren  - och de till oss. Vem tittar på vem, hur upplever de oss? Var går gränsen mellan djur o människa, människa/natur.
Leran är i sig själv en del av naturen som jag formar men också lämnar tillbaka i och med bränningen och sedan åter får tillbaka i förändrad form.
large
close